Moh Ke Pasar Satok, Kuching Sarawak

huhuh pasar satok adalah satu tempat yang MESTI kena pegi kalau melawat ke Kuching, Sarawak…. macam2 ada… kalau nak beli souvenir pun ada jual… cam kain corak pua kumbu ke.. kain batik sarawak ker… kek lapis sarawak ke… semua lah.. dan yang paling penting… ikan terubuk masin… moh kiter

pose dekat gerai ikan terubuk

ni tokei2 ikan terubuk… huhuhu

proses membersih dan menyiang ikan…. semua isi2 perut  dibuang agar tahan lama….

yang ni proses memasinkan ikan.. muahahhaah diaorang kata bukan guna garam biasa ..

 itu tangan faizal yang sedang menerima tempahan… hahah tokei lah katakan….

dah siap bungkus untuk dibawa balik ke semenanjung.. cekap giler abang tu bungkus…

 yang ni telur ikan terubuk… diorang cakap leh cecah harga ratus2…. sedaplah agaknya ek….sambung nanti ek…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s