Fotografi..Aku, Dia… dan Lens.. heheheh

Fotografi… hmm… minat.. dan kadang2 mendatangkan untung (ni kes wat part time laaa) tapi kami ni bukanlah pro.. masih baru… disebabkan minat dalam photography.. kami anggap setiap event sebagai cabaran… tak kiralah event apa pun… malah gambar yang kami hasilkan.. kami teliti dan cuba perbaiki.. dari situ kami belajar.. kadang2 surf internet untuk belajar.. then practice… cam biasa.. practice make perfect right…

fotografi bukan takat amik gambar event je.. gambar sport.. nature.. portrait..landscape..gambar tuceng.. ehheheh kira semualah.. kami anggap ianya satu cabaran… sambil2 tu pelbagaikan kemahiran.. pelbagaikan compo.. pelbagaikan teknik.. heheh photography ni banyak teknik.. kalau tak mahir.. kita sama2 mahir2kan lah ye… dan lagi satu.. kreativiti…

banyak teknik yang ada….panning lah… silhoutte lah.. light painting.. macro (yang ni best kalau guna lens macro..huhu) ..CSL lah.. rule of third lah..HDR.. huhuu and banyak lagi yang kami tak pelajari lagi.. takper slow2.. rujuk mana2 buku.. website.. atau tanya mana2 photographer lain.. lain padang.. lain belalangnyer….

Gajet plak… Kami pakai camera yang biasa je… huuhh level entry punya camera… brand plak.. yang tak berapa ramai yang pakai.. especially di Raub ni.. aku baru jumpa sorang.. SONY ALPHA… cuma baru2 ni adalah beli lens baru.. lens apa.. hehehe jumpa baru tau.. lens biasa2 jugak.. tak mampu lagi guna yang mahal2…

Ramai orang tanya… napa pakai SONY napa tak angkat NiKON ke.. CANON ke.. bajet kami hanyalah SONY.. walaupun baru dalam dunia DSLR tapi sebenarnya mereka guna teknologi MiNOLTA.. pada aku guna kamera apa pun.. sama jer.. yang penting orang dibelakang camera itu sendiri…soal harga.. bila aku telek2 .. lebih kurang je…hehehehe

tahun depan…my personal target.. aku nak tambahkan ilmu dalam bidang fotografi ni.. minat sahaja tak cukup.. usaha kena ada… so.. kepada kawan2.. terima kasih atas ilmu2 dan racun2 yang diberikan… hehhe… kepada mreka yang pernah hired kami.. harap anda berpuas hati…

sebagai penguat semangat.. aku nak target koman2 angkat A550.. takpun A850.. kalau A900 aku kena pk 10x…sham lak dia nak beli zoom lens.. sebab dia minat shoot gambar sport.. aku… apa2 gambar pun aku shoot.. eheheheh

sampai sini je lah aku mengarut… jap g nak g bentong.. nak ikut…?? huhu so….

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2010.. SELAMAT MENAMBAH LAGi GAJET2 DAN LENS.. hehehhe

5 thoughts on “Fotografi..Aku, Dia… dan Lens.. heheheh

Tinggalkan Jawapan

